The Facts About Iron Deficiency Anemia

The Facts About Iron Deficiency Anemia

حقائق حول فقر الدم بسبب نقص الحديد

Did you know that iron deficiency is the most common nutritional deficiency disorder in the world? The anemia associated with this fact is called iron deficiency anemia (IDA)—it occurs when the body does not have enough iron. Anemia from iron deficiency can affect people of all ages, so knowing what to look for and when to see your healthcare professional is important.

هل تعلم أن نقص الحديد هو أكثر اضطرابات نقص التغذية شيوعًا في العالم؟ يسمى فقر الدم المرتبط بهذه الحقيقة فقر الدم الناجم عن نقص الحديد (IDA) – يحدث عندما لا يمتلك الجسم ما يكفي من الحديد. يمكن أن يؤثر فقر الدم الناجم عن نقص الحديد على الأشخاص من جميع الأعمار ، لذا من المهم معرفة ما الذي تبحث عنه ومتى يجب أن ترى أخصائي الرعاية الصحية الخاص بك.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

First, it’s important to understand that iron is critical to human health. Iron is required for the production of hemoglobin, which is the part of red blood cells responsible for bringing oxygen from the lungs to the body’s cells. In fact, most of the body’s iron is found in hemoglobin, which explains iron’s key role in promoting life and supporting health.

أولاً ، من المهم أن نفهم أن الحديد مهم لصحة الإنسان. الحديد مطلوب لإنتاج الهيموغلوبين ، وهو جزء من خلايا الدم الحمراء المسؤولة عن جلب الأكسجين من الرئتين إلى خلايا الجسم. في الواقع ، يوجد معظم الحديد في الجسم في الهيموجلوبين ، وهو ما يفسر دور الحديد الرئيسي في تعزيز الحياة ودعم الصحة.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Iron also plays a key role in many other functions in the body such as serving as an essential component of hundreds of proteins and enzymes including those needed for energy production, metabolism, growth and normal cellular functioning. Iron is also necessary for your immune and nervous systems to function properly. Iron becomes even more important during pregnancy and early child development.

يلعب الحديد أيضًا دورًا رئيسيًا في العديد من الوظائف الأخرى في الجسم مثل العمل كمكون أساسي لمئات البروتينات والإنزيمات بما في ذلك تلك اللازمة لإنتاج الطاقة والتمثيل الغذائي والنمو والأداء الخلوي الطبيعي. الحديد ضروري أيضًا لجهاز المناعة والجهاز العصبي ليعمل بشكل صحيح. يصبح الحديد أكثر أهمية أثناء الحمل ونمو الطفل المبكر.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Understanding IDA

IDA occurs when there is inadequate iron to support normal red blood cell production in the body and is characterized by smaller than normal red blood cells (aka microcytic) and lower than normal hemoglobin content in the red blood cells (aka hypochromic). IDA is also referred to as a microcytic hypochromic anemia. And this means that the body is not getting adequate amounts of oxygen to sustain normal functioning.

فهم المؤسسة الدولية للتنمية

تحدث المؤسسة الدولية للتنمية عندما يكون هناك نقص في الحديد لدعم الإنتاج الطبيعي لخلايا الدم الحمراء في الجسم وتتميز بخلايا الدم الحمراء الأصغر من المعتاد (المعروف أيضًا بالمجهرية) وأقل من محتوى الهيموغلوبين الطبيعي في خلايا الدم الحمراء (ويعرف أيضًا بنقص اللون). ويشار إلى المؤسسة الدولية للتنمية أيضًا باسم فقر الدم الناقص الصغر. وهذا يعني أن الجسم لا يحصل على كميات كافية من الأكسجين للحفاظ على الأداء الطبيعي.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Signs and symptoms of iron deficiency anemia can include the following:

  • Feeling tired or weak

  • Shortness of breath

  • Rapid heart rate/palpitations

  • Having trouble concentrating

  • Pale skin

  • Upward curvature or spooning of fingernails

  • Cravings for and consumption of substances that have no nutritional value (such as dirt, ice, paint, paper, etc.)—this may be a sign of a condition called pica and should be a signal to see your healthcare provider and get tested for anemia

يمكن أن تشمل علامات وأعراض فقر الدم الناجم عن نقص الحديد ما يلي:

     الشعور بالتعب أو الضعف

     ضيق في التنفس

     سرعة ضربات القلب / الخفقان

     صعوبة في التركيز

     جلد شاحب

     انحناء تصاعدي أو ملعقة

     الرغبة الشديدة واستهلاك المواد التي ليس لها قيمة غذائية (مثل الأوساخ والجليد والطلاء والورق ، وما إلى ذلك) – قد يكون هذا علامة على حالة تسمى بيكا ويجب أن يكون إشارة لرؤية مقدم الرعاية الصحية الخاص بك وإجراء اختبار فقر دم

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

If you think you are experiencing the signs and symptoms of IDA, see a doctor for an evaluation. Your doctor may order blood tests and evaluate your medical history. Once diagnosed, he or she will find out what is causing the anemia.

IDA can be caused by insufficient iron in the diet or inability to absorb iron in the gut due to intestinal issues (e.g., ulcerative colitis, celiac disease), chronic bleeding (such as from a stomach ulcer), large blood losses (such as from heavy menstruation), and pregnancy.

إذا كنت تعتقد أنك تعاني علامات وأعراض المؤسسة الدولية للتنمية ، فقم بزيارة الطبيب لإجراء تقييم. قد يطلب طبيبك اختبارات الدم وتقييم تاريخك الطبي. بمجرد تشخيصه ، سيكتشف الطبيب سبب فقر الدم.

يمكن أن يكون سبب IDA هو نقص الحديد في النظام الغذائي أو عدم القدرة على امتصاص الحديد في الأمعاء بسبب مشاكل في الأمعاء (على سبيل المثال ، التهاب القولون التقرحي ، وأمراض الاضطرابات الهضمية) ، والنزيف المزمن (مثل قرحة المعدة) ، وفقدان الدم الكبير (مثل من الحيض الشديد) والحمل.

Related Posts

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *